Etusivu Lyhyesti Lähelle luontoa pelien avulla

Lähelle luontoa pelien avulla

15.11.2017 0 kommenttia
Testaa reaktiokykyäsi, rentoudu tai opi uutta – tietojenkäsittelyn opiskelijat toteuttivat luontopelejä Museokeskus Vapriikille.

 

TAMKin tietojenkäsittelyn opiskelijat toteuttivat keväällä 2017 yhteistyössä Museokeskus Vapriikin kanssa peliprojektin, jonka puitteissa suunniteltiin pelejä eri aihepiireistä ja eri museoille. Yksi teemoista oli luonto ilmiöineen, ja kyseinen toimeksianto toteutettiin Luonnontieteelliselle museolle.

Parhaaksi peliksi Vapriikki valitsi Fungus Frenzyn, jossa tavoitteena on tunnistaa erilaisia sieniä. Voittajatiimiin kuuluivat Taavi Tuomela, Kalle Vikström, Tuukka Tamminen ja Ilkka Tyni.

– Vaikeinta – ja samalla parasta – projektissa oli ohjelmoinnin ja pelin toteuttamisen oppiminen, kertoo Taavi Tuomela, ryhmän scrum master.

– Projektissa oli paljon haasteita, mutta hyvä porukka auttoi suoriutumaan niistä. Tästä oli hyötyä myös muihin opintoihin, joista monet rakentuvat projektiosaamiselle.

Kaikki projektin pelit on koottu TAMKin peliportaaliin, ja ne ovat maksutta ladattavissa myös Google Play -kaupasta Android-käyttöjärjestelmille.

Lue lisää: 16tiko.projects.tamk.fi

TEKSTI: ANNA VÄTTÖ
KUVA: FUNGUS FRENZY -TIIMI

Lue myös

Kommentoi